måndag 25 juli 2011

De vanliga misstänkta..?

Ibland hajar man till och stannar upp, full av häpnad. Världen slutar snurra för ett ögonblick och det tar någon sekund innan man är tillbaka i verkligheten. I det här fallet inträffade detta på ett högst oväntat sätt: i samband med bokföring.


Alltså, så här då. Jag satt och gick igenom de digra kvittohögarna som går under "representation". Man är ju ute och äter mat med filmstjärnor och kändisar mest hela dagarna, och då får man dra av kostnader för representation i sin lilla deklaration sedan. Fiffigt.

Jag hajade till när jag snabbt ögnade igenom kvittot nedan. Det rörde sig om två dagens fisk på en restaurang i Stockholm. Enligt kvittot blev vi betjänade av Keyser Söze! Ni filmnördar fattar direkt vidden av detta. Kolla här och häpna.




Jag är fortfarande förundrad över detta kvitto. Jag är väl antagligen alldeles för insnöad. Denna typ av fantasmagoriska bländverk imponerar på mig!



Okej, det var allt för idag dårå. Nästa gång blir det husmorsknep på NASA-nivå. Ni kommer att behöva ha tillgång miniräknare som kan hantera integraler för att kunna hänga med.



2 kommentarer:

  1. Häromnatten väckte jag faktiskt min man genom att smyga fram till honom långsamt och tyst, sedan hastigt dra av honom täcket och vråla "KEYSER SÖZE! KEYSER SÖZE!" Jag ansåg att det var jätteroligt, han sade att Kevin Spacey hade ringt och ville ha tillbaka sitt sinne för komisk timing.

    Jag älskar den filmen. Vi hade ett av ledmotiven som musik på vårt bröllop.

    SvaraRadera
  2. Det var som tusan, Charlotte! Keyser Söze kanske har en större inverkan på människors liv än jag hittills insett.

    SvaraRadera