tisdag 15 februari 2011

BankID

I morse härskade det totala raseriet. Det gick inte alls att få datorns BankID att samarbeta. Jag löddrade av ilska.


Det finurliga skatteverket vill att jag ska betala skatt. Fair enough. Men att logga in på skatteverkets hemsida med mitt BankID visade sig stört omöjligt. Jag slet som ett djur, försökte med alla fulknep och trix jag känner till för att få datorn att fatta. Jag försökte ladda ner drivrutiner och insticksfiler, fintade sedan med en USB-kabel och startade om datorn. Men det var som att köra huvudet i väggen.


Efter en timmes kamp så ringde jag supporten. En vänlig dam förklarade steg för steg hur jag skulle göra. Och simsalabim – allt fungerade och jag var plötsligt och helt odramatiskt inloggad på skatteverkets hemsida.

Jag hatar när sådant händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar