tisdag 7 juni 2011

Ställen man bör akta sig för

Jag åkte förbi en rolig vägskylt häromdagen. Eller rolig förresten, jag fick den där isande känslan som man får när man lever sig in i något smärtsamt. Det kanske inte är så roligt egentligen.



Jag skall akta mig noga för att besöka det området igen. I alla fall inte utan erforderlig skyddsutrustning. Men det kan alltid vara värre, det var i alla fall soligt och fint väder. Jag läste på dn.se att tillvaron kan vara farlig på andra sätt, med åska och elände. Får väl hålla mig inne. Utomhus är en mycket stor och farlig plats.


Pax Vobiscum

3 kommentarer:

  1. Göran Jacobson8 juni 2011 kl. 11:37

    Jag har inget att väsentligt att tillägga, utan ville bara berätta att jag blev glad. Ibland behövs så lite.

    SvaraRadera
  2. Göran: Som det gamla uttrycket lyder – inget ont som inte har något gott med sig.

    SvaraRadera