lördag 8 oktober 2011

Gubbfasoner

Jag blir alltmer en gubbe. Eller i alla fall alltmer gubbig. På gott och på ont. Mest på gott. Det enda som är negativt är att man kommer närmare döden.


Nå, i vilket fall. Vi lämnar döden därhän just nu. Jag vill härmed delge er en ögonblicksbild från häromdagen. Jag satt efter lunchen och läste Ölandsbladet i godan ro. En skvätt ljummen lättöl fanns kvar i flaskan. En kopp svart kaffe därtill. Jag läste förundrat om ett arv på 1,7 miljoner kronor från Amerika.


Jag vet inte exakt varför, men det kändes som om jag kunnat vara 77 år i det ögonblicket.

2 kommentarer:

  1. Nu hitta ja till din blogg, men jag tycker det är lite dåligt med inlägg? Kissie har många fler...

    SvaraRadera
  2. Ja, Kissie är betydligt mer produktiv. Jag skäms i det tysta.

    SvaraRadera