lördag 20 november 2010

Förförisk thaibuffé

Jag har hittat en riktigt bra thaibuffé. Den är faktiskt så pass bra att jag gärna vill rekomendera den för er, kära läsekrets: Restaurant Thai Silk i Kalmar.



Jag erkänner – jag är en sucker på att äta thaibuffé emellanåt. Ni vet, man blandar på samma tallrik kycklinggryta med röd curry, vårrullar och friterade räkor i en slags ohelig treenighet. Och det kan vara himmelskt gott emellanåt. Om restaurangen är bra, vill säga.




En riktigt smarrig lunchbuffé avåts häromdagen på Restaurant Thai Silk i Kalmar. Låt mig ge några exempel på vissa avgörande detaljer som tilltalar:

*Maten var både fräsch, oflottig och smakrik. De friterade kycklingbitarna var helt outstanding i frasighet. De hade en stor arom och riktigt mustig smak. Grytorna var välkryddade med fina råvaror. Riset var färskt och varmt och så gott som bara gott ris kan vara. Et cetera. I alla detaljer var maten omsorgsfullt tillagad.

*När man sitter i restaurangen ser man rakt in i köket, där är det rent och städat. Avsaknaden av den klassiska restaurangsvängdörren är underbar. Det ger en känsla av man faktiskt är stolt över att visa upp matlagningen.

*Personalen är trevlig och påpasslig. Samt proper och korrekt. Inte illa.

*Lokalen är dessutom ren och fräsch, inklusive toaletterna.





Sammanfattningsvis: Vi snackar naturligtvis inte om något finlir eller extra vagant gourmetkäk. Men som lunchbuffé är det toppeli-toppen. Jag rekomenderar ett besök på detta ställe. Maten, lokalen och servicen är fin-fin!

1 kommentar: