lördag 13 november 2010

Julmässa på Skäftekärr

Förra helgen var jag inbjuden att invigningstala och under högtidliga former hålla i öppningen av julmässan på Skäftekärr på norra Öland. Ett ärofullt uppdrag.


Det är inte varje dag som man får tillfälle att klippa ett rött band, ackompanjerad av applåder och fotoblixtar. Visserligen är filmbranschen ytterligt glamourös, med champagne och röda mattor mest varje dag, men ändå. Jag blev glad och stolt över detta uppdrag.

Förväntansfull inför invigningen.


Min tal var kort och koncist. Och kanske en smula ovanligt, jag har ibland svårt att stå emot tokiga infall. Min hjärna har en förmåga att vilja avvika från normen i sociala sammanhang. Det kanske är en mild version av tourettes syndrom. Vi är alla hänvisade till att tvingas stå ut med oss själva. Jag lyckades i alla fall hålla talet utan att kvadda allt för mycket.

*Högtidligt tal*


Nå i alla fall! Mässan gick väldigt bra. Förutom att invigningstala så visade jag också delar ur
min senaste film och pratade med förbipasserande. Det var mysigt och fint. Mässans olika dofter av mat och glögg blandades med ljudet av konsthantverkande konsthantverkare och gedigen folkmusik. Ett besök rekomenderas nästa år!

Mysigt folkliv: matdoft bland stånd och julskinkor.


Högklassig folkmusik.


Okej, tills vi ses nästa gång: ha det så bra på alla sätt hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar