fredag 24 september 2010

Ny outfit

Inför höstens stundande jaktsäsong kände jag att jag behövde en ny outfit, som det heter. Sagt och gjort, jag har nu förnyat min jaktgarderob väsentligt.



Såhär blev det. Om man skulle råka bli inbjuden på någon kunglig jakt, eller hamna i något annat adligt jaktsammanhang, så gäller det att se lite prydlig ut. Det duger inte att såsa omkring i gamla slitna trasor hur som helst.

Ja, det var väl allt för idag. Jag tänkte mig nu drälla ner till bökmässan och kolla in alla sköna prylar som finns där. Där doftar det troligtvis högkultur, social medvetenhet och så finns där fina böcker med riktiga bokstäver och allt. Kanske jag kan använda mina nya jaktkläder även där?


Hasta la vista, Bombay.

4 kommentarer:

  1. Kära barn, så stilig du är.

    SvaraRadera
  2. Ingen krigsförbrytare i skogen i vinter alltså. De etniska minoriteterna kan pusta ut.

    SvaraRadera
  3. Oj! Du ser ju riktigt autentiskt ut. Inte minst i den miljön.
    Lorentzo

    SvaraRadera
  4. Jo, man är "all set" nu. Ska bara köpa en ny jaktkniv också. Såg att det finns många billiga förfalskningar av bra märken på tradera.

    SvaraRadera