måndag 31 januari 2011

Ny rock

Det var då själva satan vad kallt det är! Ska man behöva gå och köpa sig en rejäl ytterrock? Ja, kanske det.


Jag åkte förbi Ströms Herrmode vid domkyrkan, och såg i skyltfönstret att det var rea. Eftersom min vanliga skinnjacka inte är sådär extremt varm och gosig, så släntrade jag lite nonchalant in på Ströms för att hitta en rea-rock. Frugan följde turligt nog med som smakråd. Erfarenheten visar att jag inte bör lita på mitt eget omdöme i sådana frågor.

Den erfarne expediten lät mig prova ett antal olika rockar. Jag var inte nöjd. Till slut tog han fram "något italienskt", en gråspräcklig, ful jävla mother fucker till tönt-rock. Jag provade även den, mest för att göra honom glad, men jag kunde ändå inte låta bli att påpeka att den var för ful för att jag skulle vilja köpa den. Expediten hängde tillbaka även den italienska rocken, och ryckte på axlarna med ett ursäktande leende. Det fanns inte fler rockar att prova.

Jag och frugan lämnade affären. Hon hade något finurligt i blicken. "Vet du vad den italienska rocken kostade? 13 000." Jag häpnade. Jag hade inte kommit så långt att jag ens börjat titta på prislapparna, och blev mycket upprymd över att ha dissat en så dyr rock.


Livet blir bara bättre och bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar