söndag 27 juni 2010

Bakomfilm

Det fanns en tid då allt på Öland var mycket tuffare. Man slogs med svärd, offrade människor till gudarna och rövade hem guld från romarriket. Vi snackar järnåldern, alltså way back. Faktiskt tycker jag att det hela är så pass intressant att jag sedan ett drygt år tillbaka håller på med en dokumentärfilm om detta ämne.

Som filmregissör är det spännande att dyka ner i olika ämnen, till exempel järnåldern på Öland. I vintras var vi uppe i Skäftekärr på norra Öland och spelade in en stridsscen. Jag hade önskat mig rejält med snö, och blev bönhörd. Det var snöstorm natten före, och en hel del av statisterna kunde inte komma till inspelningen på grund av att deras bilar var insnöade. Här följer en liten "bakomfilm" som visar hur det gick till på inspelningen.





Filmen kommer att ha premiär i höst, tänkte ställa till med någon slags blotfest i samband med det. Vi kanske ses då?




8 kommentarer:

  1. Rena Valhalla Rising, fast med action...
    Får jag föreslå produktplacering?
    http://www.kinoshopping.se/presenttips/lekfullt/i-rub-my-duckie-mini-_-kinky/

    SvaraRadera
  2. Tunga grejer minsann! Gummiankan är fin, kanske viss risk för anakronism dock förligger?

    SvaraRadera
  3. Jag kan bidra med tovade dryckeskrus till festen kanske?

    SvaraRadera
  4. Tovade dryckeskärl? Jo jag tackar! Det låter tidstypsikt på något sätt tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Härliga minnen när det är plågsamt med den 30-gradiga värmen..
    Lasse

    SvaraRadera
  6. Ja, men det var bra svettigt ändå tyckte jag :)

    /Micke

    SvaraRadera
  7. Minnet förskönar en hel del... Jag minns till exempel inte alls att vi frös något djävulskt, eller att alla kläder luktade som rökt korv efteråt av all halm som vi eldade....

    SvaraRadera
  8. Fast Inspelningen vid mossen var värre, köldmässigt...

    /micke

    SvaraRadera