onsdag 30 juni 2010

Viltkorv à la släng-Stina

Bedårande! Hänförande! Det godaste jag ätit någonsin!
Omdömena var överlag totalt överväldigande när jag tidigare i veckan bjöd gästerna på ett gammalt familjerecpet: Viltkorv à la släng-Stina.

Släng-Stina var en moster till den kände underhållaren Malte Lindeman. Hon introducerade flera intressanta och nyskapande recept, och låg ofta på gränsen till den dadaistiska, eller för att inte säga surrealistiska inom matlagningens konst. Hennes recept på viltkorv är inget undantag.

Viltkorven framställs genom en ytterst raffinerad metod; valfritt stycke viltkött ympas direkt på befintliga korvar, helst Bullens varmkorv. Efter några månader borde anrättningen vara färdig att serveras. Kallt friskt öl rekomenderas som dryck.



Smaklig måltid!


2 kommentarer:

  1. Vilken sås skall det vara?
    Går det bra med korvspadet från Bullen?
    Jag har länge funderat på vad jag skall göra med mina jakttroféer.

    SvaraRadera
  2. Sås? Vi brukar äta med potatismos och gröna ärtor. Men det går säkert bra att reda korvspadet och smaka av med lämpliga kryddor?

    SvaraRadera